Rodenborch College - Rosmalen
Nieuwbouw
In Rosmalen wordt op het moment hard gewerkt aan de realisatie van een nieuwe middelbare school, het Rodenborch College.
In opdracht van WSI Tec...
Lees meer
Nieuwbouw
In Rosmalen wordt op het moment hard gewerkt aan de realisatie van een nieuwe middelbare school, het Rodenborch College.
In opdracht van WSI Tec...
Opgeleverd
Aan de rand van Sint-Oedenrode hebben we de afgelopen maanden gewerkt aan het helpen realiseren van een absolute droomvilla. Het resultaat mag er zeker wezen...
Opgeleverd
Investeren in de toekomst, met een nieuwe locatie én een nieuwe naam. Nog steeds midden in het centrum, is de kledingzaak voorheen be...
2020 stond voor Leenders RVS in het teken van een grootschalige verbouwing, waarbij zowel de fabriekshallen als de kantoren klaargestoomd zijn voor de toekomst, voor een nieuwe generatie. Wij zijn trots dat we hierin ons steentje bij hebben kunnen...
Het zal misschien al wel opgevallen zijn, het is sinds enkele maanden een behoorlijk rotzooitje bij ons… Maar wel met een goede reden! We zijn namelijk druk aan het verbouwen, het gehele pand wordt aangepakt. In het najaar van 2020 werd de ...
Nieuwbouw
We zijn recent gestart met de voorbereidingen van 24 nieuw te bouwen luxe appartementen, rechtstreeks gelegen aan de golfbaan in Best. De eerste verdiepingsvl...
Nieuwbouw
Onze gemeente heeft afgelopen zomer de knoop doorgehakt, in Meierijstad gaan twee nieuwe zwembaden gebouwd worden. Deze projecten zullen ná elkaar gere...
Nieuwbouw
Het nieuws dat de gemeente akkoord was gegaan met de nieuwbouw van twee zwembaden, is ook in Veghel met gejuich ontvangen. Het oude zwembad De Beemd wordt ges...
Renovatie historisch pand
Centraal gelegen in Boskant bevindt zich de Ritakerk, een karakteristiek pand waarvan de functie dit jaar drastisch gewijzigd wordt. Er worden...
Energieopslag
In samenwerking met De Batterijspecialist hebben we bij Contict in Oldenzaal een batterijsysteem aangesloten.
Hiervoor hebben we een nieuwe hoofdverdeler geplaatst, welke geschikt is voor een combinatie van drie invoeders (netaansluiting, zonnepanelen, batterijsysteem).
Het batterijsysteem van 100 kW / 200 kWh stelt Contict in staat om een veel hoger eigen verbruik van de eigen opwek (zonnepanelen) te realiseren, daarnaast wordt ook rendement behaald met energiehandel via de koppeling met een EMS en aggregator.
Een mooie compacte oplossing voor de wens van deze klant!
Batterijsysteem
In opdracht van KEK BV, in samenwerking met De Batterijspecialist, hebben we een batterijsysteem aangesloten van 345 kW / 685 kWh.
Dit systeem stelt KEK in staat om veel efficiënter om te gaan met de eigen opgewerkte energie van de 1298 zonnepanelen.
Daarnaast biedt dit systeem de mogelijkheid om rendement te behalen op de diverse energiemarkten. Een deel van de opslagcapaciteit zal dan ook ingezet worden voor energiehandel.
Voor deze klus hebben we de hoofdverdeler uitgebreid, diverse onderverdelers extra geplaatst (want er zijn ook 22 extra laadpunten gecreëerd).
Een mooie duurzame stap!
Bij Van Acht Logistics | Koel- & Vriesopslag hebben we een DC snellader geplaatst, een zeer geschikte oplossing voor de vele ritten die hun nieuwe E-truck maakt.
Met een laadvermogen van 300 kW, of 150 kW verdeeld over 2 trucks, kunnen ze in een mum van tijd hun weg vervolgen. De snellader is niet alleen functioneel, maar ook een plaatje! Het oog wil ook wat 😉
In het kort:
⚡ 300 kW DC laadvermogen, optioneel uit te breiden naar 400 kW.
⚡ Load-balancing (intern) per 50 kW.
⚡ 2 vaste laadkabels, via het kabelmanagementsysteem eenvoudig in te pluggen.
⚡Load-balancing (extern) via een EMS. Vanwege een gelimiteerd contractvermogen wordt de piek (300 kW) gehaald wanneer de zonnepanelen opwekken, óf de batterij (1 MW) springt bij.
⚡Registratie van groene en grijze HBE's (# kWh) via het EMS, waarmee de laadsessies an sich ook geld in het laatje brengen.
De elektrificatie in de logistiek krijgt steeds meer de wind (en de zon) in de rug, zeker ook met aankomende subsidies zoals de SPRILA en SPULA, naast bestaande initiatieven zoals HBE's.
Ook benieuwd naar AC of DC oplossingen in de logistiek? Afhankelijk van de situatie (rijpatroon, netaansluiting/capaciteit) zijn er al oplossingen vanaf 43 kW (AC) of 50 kW (DC), maar het kan ook supersnel met 400 kW (DC)!
Zit u ook met een logistiek vraagstuk, met de vraag of elektrisch rijden zowel praktisch als financieel haalbaar is? We kijken graag met u naar de mogelijkheden.
Het is alweer een tijdje geleden dat we de handtekeningen gezet hebben onder het project Bernadetteschool Veghel. Begin 2024 werd bekend dat we dit project mogen gaan real...
Lees meerIn een indrukwekkende fabriek van meer dan dertig meter hoog ga je straks zelf aan de slag met chocolade, omgeven door gigantische machines en digitale technologie. Je zult de chocolade kunnen zien...
Lees meer